The Soundtrack of My Life

the music that keeps me going…

They Be Dancin’

during my morning commute this song came on and I thought “that’s it!” my post inspiration. I really don’t write just to write, and sometimes since I listen to the same songs over and over–with  the sprinkle of new stuff here and there, hence my In My Earbuds features, I often get writer’s block of sorts where I don’t have any inspiration to blog.

This song isn’t new by any means but it just sparked something in me.  Since I have written about my total adoration of 112 before, I won’t repeat but you can read it here if you missed it. I will instead feature some of my favorite dance tracks. When I heard this song I immediately thought of the choreography from the video, and I wanted to dance. Right there on the train, lol. I came up in the era of music videos–actually birthed in the 80s as me, so I remember when a music video was an EVENT. something you couldn’t wait to peep, and it actually correlated with the message of the song. Nowadays, not so much.

Here are a few of my faves from girls, guys, and groups. No rhyme or reason for choosing, the criteria is just that hearing the song automatically makes me think of the video and dancing. I’m not going to go super obvious with Michael Jackson. Or New Edition either–y’all should already know I stan for them!!! And uhm. No Beyonce either.

This woman that taught me how to dance, or put something in my little heart that made me want to dance at a young age. no bs. And I could’ve chose a billion different videos with much better choreography but on some trippy disco shit, I fux with this song. Maybe not at the time it was released, but definitely now. I hope I didn’t lose y’all. lol. But I had to get Madge in first…

When you think of N’Sync, you think of dancing. period. Can’t deny their influence of the late 90s/early 2000s. I def was a fan. Still a JT fan and looking forward to his upcoming project–its about time!

*bows* I mean I know I said I wouldn’t feature her bro but I would be remiss if I didn’t pay homage to the second woman that taught me how to dance! If you are a girl and didn’t stand up in your living room trying to learn this entire routine I don’t know what your youth was like!

This is my favorite Chris Brown dance vid hands down. I remember when he first came out and I thought “Run It” was a cute song; “Excuse Me Miss” as well but it wasn’t until I heard “Gimme That” that I really started paying attention to him. This song stuck with me and every time I hear this song I just wanna dance nonstop, its a perfect pop song to me. “I know you like how I lean in the lac, you can be in the back singing gimme gimme!” Say what you want about Young Chris but that is a dancin mofo. I looooves a guy that can dance.

Aaliyah had many dance hits, but for some reason this one is very memorable to me. Loved this video! “is it my go or is it your go? sometimes I’m goody goody but right now I’m naughty naughty!” I also have to listen to/prefer the VA superfriendz remix of this song because they used to play it OUT on the radio at home!

Uhm. this was back when I still loved me some Ursher. This is a break up/get my swagger back anthem.  Awesome choreography here.

I’m a Slave 4 U still gets regular rotation on my ipod. Can’t deny that Neptunes beat! This was Britney in her prime, right before her downward spiral… “baby, don’t you wanna…dance up on me?”

I had a good time writing this post. Most of these videos I haven’t seen in years and pulling this post together was a good trip down memory lane. I really could do this all day. I mean we have Ciara, Bey, more Usher, Breezy–ah, so many to choose from! But before I go…and because I gotta include some good #hoshit, from the one hit wonder Ester Dean. I mean, this song… *drops it low*

Let me know what some of your favorite dance videos are in the comments.

7 Comments »

I know its hot outside…

and these will not cool you off! Might as well keep it hot indoors as well…

I’d like to dedicate this #freakyfriday to the heat wave scorching up the East Coast. You know I’m pretty much laughing at the same folks that were crying about the snow earlier this year–DC Metro I’m looking at you– that are now crying about the summer heat. it’s summer!  Become one with your A/C, stay hydrated, in the shade, and shut up about it 🙂  I do feel bad for those without air conditioning so please check on the elderly and the young. #PSAover.

ok on to the music. some freaky jams that just came to me…felt like sharing..

this is GOOD Usher. dig the Prince influence. and of course Usher can pull it off well because he has the vocals. “Do it to me, I guarantee you won’t regret it, let me set it out like you aint never had it” #welldamn

a Robin Thicke oldie but goodie, because I’ve already said a million times over– I LOVE HIM. While I’m not a fan of the latest CD save a couple songs here and there, I do still love him. “You’ve been a bad girl, I’m gonna have to straighten you out. Someone’s gonna have to teach you teach you teach you…you can call me professor…”

and to round it out with a woman, a woman that is a master in the arts of sensuality my home girl from Philly Philly!

Honey molasses, ebony majesty
Chocolate brown sugar, sweet epiphany…

…the night before you were in my home, my body, my dome
In a circle of passion we Paris Italy Japan Africa Rome
We made music, we tromboooooone
It was magic the way it happened
Pure electricity…

beautiful woman. awesome voice.

(click on the photo for the song…attached to an “interesting” video but it was all YT had, lol)

Jill has a way with words that I can’t even begin to explain how I FEEL them. I remember the first time I heard this song  (interlude?) that I knew it was something special. The music alone exudes sex. I’m a fan. lol

I like it a little warm on Fridays, just a little bit. Have a good weekend everybody. stay cool…

6 Comments »

What’s in my Earbuds: New Music

There have been a lot of new releases lately. So many that they all kinda got away from me. I had to make a conscious effort to really listen in order to give some serious feedback. A few peeps have been asking me for reviews of various artists so I figure I could write a comprehensive post of all that I’ve been listening to lately to get a feel for what to check for. Now mind you a few of these have not passed the “whip test” yet so maybe things will change–riding in the car is always necessary for me to get a real feel for the music.

As you all may remember I was pretty disappointed with musical releases in 2009. While Jay Z and Wale grew on, even the Trey Songz is a bit more tolerable (still prefer Anticipation or his older cds) the rest of the big projects from my favorite artists that I anticipated for 2009 were a bust for me. yeah.

first up, my babe Raheem’s The Love & War Masterpeace. He came strong with the Mr. February x March Madness mixtape and it got me exciteable for the new project.  Well. First off let me say all the interludes with Cornel West grated on my nerves! grrr. Too much talking. I love the poetry of Malik Yusef, so that I didn’t mind, but Cornell just got to me after awhile. I was like enough already.

Standout tracks to me are: B.O.B., Microphone, Mr. Right, Fragile, I Don’t Care. and of course I love Bulletproof. I feel the same way about it as I did when Love Behind the Melody first came out: this is NOT as good as the previous release! hmph. But LBTM had lots of secret gems I didn’t really get to feeling initially because I was so caught up in comparisons. I know I shouldn’t do that, but I do feel The Love Experience is a classic. Its really hard to top.

Next is Monica’s Still Standing. I wanted this sooooo bad! I love Mo and since Amerie disappointed me BIG TIME last year, I just felt another jinx in my spirit. Its too good to be true…this CD is gonna suck! I was pleasantly surprised. It really doesn’t suck, and I’m so glad my gut feeling was wrong. “Everything to Me” is my favorite song right now. Really crept up on me, like WOW. I can’t stop singing it and I have not grown tired of it yet, no matter how many times I hear it on the radio. This CD is a lot more solid than The Makings of Me and After the Storm. My favorite is The Boy is Mine, and nostalgia makes it hard for a new CD to ever top an older one for me (see the two next artists for a further examples) but this one is really REALLY good. Standout songs are: One in a Lifetime, Superman, Believing in Me (lawd this song!) and Love all Over Me.

Ms.  Badu, Ms. Badu. You had the internets going NUTS with all that junk in the trunk! so funny just a week ago I was quoting Booty and I even mentioned in my post on theme songs, she wasn’t toting like she is now when she wrote that song…but boy is she now! Anyway, not gonna dwell on her ass–on to the music. I LOVE Baduizm and as I posted last week, Mama’s Gun is my favorite. I also enjoy Live. The memories make it hard for me to love newer music because the old stuff…well there’s a HISTORY. Its like an old lover…they do you SO right, its so familiar. Why get used to someone new when you have the comfort of old? I digress. The music matured with me, so it’ll always be sentimental. Having said that, as Ms. Badu stated on 106 & Park yesterday (yes I watch daily, don’t judge me) where pt. 1 was the more conscious, political side of her brain, pt. 2 is the more romantic, emotional side. I dig that. Standout tracks are: 20 Feet Tall, Out My Mind, Gone Baby, Turn Me Away (Get Munny), Fall in Love (Your Funeral) and my favorite–way before the the video Window Seat.

whew, and lastly, Usher. *sigh* where do I begin? Have I blogged about how much I used to adore him? Well if not its worthy of its own post. His first two cd’s were soundtracks to my teenage love affairs (one with Mr. Raymond himself–in my mind). His first cd, with cuts like “I’ll Make it Right”, “The Many Ways”, “Can U Get With It”, “Think of You” were bangers. This 14 year old, like Monica with a voice waaay too mature for his age with lyrics just as grown.  My Way is my favorite.  Confessions was when he peaked musically, with breakup songs (Throwback being a favorite), sexy songs (Can U Handle It, That’s What It’s Made For),  fun songs (Yeah, Bad Girl–a personal anthem) AND love songs–the true to life relationship album really worked for him…THEN. Raymond vs. Raymond, not so much.

I agree that those that say Usher may just have lost his touch. In my opinion, two artists that have eclipsed him musically–Trey Songz and Ne-Yo. They dropped solo debuts after Confessions and have been on a roll ever since–both are better at doing what they do right now than Usher is! Ne Yo has the sappy romantic songs LOCKED UP as far as mainstream R&B to me, and is vocally as strong. Trey is sanging folks out of their panties (granted most are under 25) about neighbors knowing his name and inventing sex. Even though Ush had me excited on the remix for a minute…its a damn shame when your own music isn’t that good.  Anyway, the standout is There Goes My Baby. I love this song! its exactly how I want him to sound in 2010. Others I like so far are Okay and Mars vs. Venus.  Lil Freak and Daddy’s Home grew on me also. His voice is still amazing and I love it. *sigh* I’ll work on this CD some more, perhaps it will grow on me.

so there it is, what I have been bumpin! what do you think of my standout track choices–agree? disagree? not feeling the albums? loving them? let me know!

13 Comments »

90’s Mix: Throwback Thursday

Throwback Thursday!!! 90s Edition.

So every time I do a throwback post this is what I do: randomly play songs from my iPod–that’s it. The post isn’t planned out or written in advance, I totally do listen to these songs as I write. I guess its like sharing a part of my day with you–when I feel so moved. Sometimes I pick from the automatically populated 90’s Music playlist that  iTunes created; sometimes I just hit next on my entire library–I have that much older music that’s not just from the 90s so that makes it pretty easy. It’s totally random and unless I have a particular artist in mind that day, I just post whatever sounds good that I’m feeling.

so this is what we are rolling with today….

I loved Nicole Wray’s CD! This was my favorite song on there; I swear for me and my hs boyfriend this was “our song”. I did a previous Throwback Thursday post that included another favorite from that cd, “Borrowed Time”. Only thing I dislike about this video is that Mocha’s rap is different than the one on the album version. This CD came out at the height of the Missy/Timbaland reign, and being from VA of course I was all over every single collaboration.

“yes yes y’all to the beat y’all!”

Back then he was truly baby Puffy. LOL All videos looked the same too because this one truly gives me Total’s “Can’t You See” as well!

Usher’s been leaking some pretty wack music lately. which is disappointing because I LOOOOVE me some Usher. Well, 90s Usher. his first two cd’s were favorites, I didn’t really get into 8701 but after so many people whose musical judgment I respect told me it was a banger I revisited it in recent years. And of course the epic Confessions. There is still one song I CANNOT listen to ever again in life on that cd–because it was played out sooooo much. click here if you are curious, but it features two favorites “Throwback” and “Bad Girl”. the former I wrote a post on awhile ago–and the latter of course being one of my theme songs. If  you are a fan of R&B, you can’t go wrong with 14-16 year old Usher, IMO. He’s what– 30 now? I think he’s a yr or so older than me. I’d like to see his career continue to climb but I’m not so sure.

“we used to be number 10, now we’re permanent at 1”

I looooved this song too! I was definitely a Fugees fan and The Score still gets rotation, not heavy in recent times but its timeless. I may have to put that back in my car, hmm. Apparently there has been a resurgence of L  Boogie with a recent performance in New Zealand. I hope she get get it together and bring us some new music–you already know how I feel about her. I kinda hope for a Fugees reunion though. I’m fiending for Lauryn to return to her hip hop roots. Pras, I can take or leave but L & Clef together I think they could still make some good music.

“you only live once and you’re not coming back…so express yourself!”

ok I was a serious SNP fan growing up. Actually I think they are truly the group that cultivated my future love for rap and hip hop. I was really the 8 year old spitting verses and wanting an asymmetric cut like them! I had their music on 45s! 45s yall! if you don’t know what a 45 is…#killyoself. Their music was a bit mature for a child looking back, but it wasn’t really vulgar being that I didn’t REALLY know what they were talking about–but  “Shake Your Thing” I have fond memories of singing and dancing to at Kinder Care. Music shapes lives, y’all. LOL  This song is really old but the lyrics still stand true today: people wanting to be like other people, instead of being themselves–find a way to be unique and express individuality. It’s also a trip how Pepa is now on TV making a fool of herself and while Salt won’t subject herself to the foolishness on camera, she executive produces the show. hmm. Their Hits Remixed CD was an early purchase from Columbia House back in the day and it gets lots of play on my ipod.

to slow it down a bit, some Sisters With Voices.

If you don’t think this song is on point then I guess you must have never been in love. hmph.

Funny my girl Cryssy and I were JUST talking about this song last week. Man! this song was on the “break up” playlist heavy. I know you all had a break up playlist. I think this one kept me going from HS well into college. *whew this song!* I could write a post on this song alone but I really don’t want to go there–I’m in a good place right now…

and lastly an underrated girl group brought to us by Keith Sweat. my FAVORITE song of theirs that I HAD NO IDEA there was a video for: I just love youtube.

This video is very choppy, but Surrender is a banger and I think I will be listening to Kut Klose for the rest of the morning now…

Happy Thursday, thanks for traveling back in time with me…memories.

9 Comments »

Throwback….

You never miss a good thing till it leaves ya
Finally I realize that I need ya
I want ya back
Baby girl I need ya back
Gotta have ya back, babe
Heartbroken when you left my world
Man I wish I woulda kept my girl
I love you
I don’t know what I’m gon do wit out my baby


This is my favorite song on Confessions….it is sooooo true. Even when it doesn’t apply to my life, it applies to my life.

you ever hear a song and even though you don’t feel this way, you kinda feel like this is how someone should feel about you? LOL. well that’s how I felt when Throwback came out. and I know at the time someone did feel that way about me….not bragging, just saying.

hmmmm, you gonna want me back, you’re gonna need me….

because it always come to this point. you don’t realize it at the time because you are heartbroken…but if you are a good one, they always want you back.

It’s driving me crazy
‘Cause I’m missing my baby
I’m goin’ outta my mind and I’m runnin’ outta time
I just wish I could find you girl
So I’m about to go crazy
‘Cause I been needin’ you lately
I’m goin’ outta my head and all the things that I said
I wish that I never said them now

hmm your gonna want me back
It’s the last words she said to me
Now I’m wishing she was still here with me
(Your gonna need me, need me one day)
And that day’s here
(hmm your gonna want me back)
And ya man gotta shed tears
I’m sittin’ by the phone
Realizing she ain’t ever coming home…

Never ever coming home. should’ve realized what you had when you had it.  I’m done with throwbacks in my life.

damn I love this song though!

6 Comments »